Ikerketak batek erakutsi du plazeragatik irakurtzen dutenen kopurua jaitsi egin dela gazteen artean
Erresuma Batuko 76.000 haur eta gazte ingururi gehiagori egindako galdetegi batek erakutsi du 8 eta 18 urte bitarteko hirutik batek bakarrik (%35) aipatu duela bere denbora librean irakurtzea gustatzen zaiola. Erakundeak, azken 19 urteetan, haurrei irakurketari buruz galdetzen dienetik neurtutako mailarik baxuena izan da.
Erakundeak emaitzak “krisi” gisa deskribatu ditu, eta arazoa bereziki mutilengan eta bigarren hezkuntzako gazteengan dagoela nabarmendu du. Ikerketaren arabera, haur eta gazteen irakurketarekiko zaletasunean genero-arrakala ia hirukoiztu egin da azken urtean (%5etik %12ra), eta mutilen hirutik bik baino gutxiagok (%28) diote denbora librean irakurtzea gustuko dutela, nesken artean lau nesketatik batek (%41).
Ikertzaileen arabera, “irakurtzeko zaletasuna adin-talde guztietan jaitsi da, baina bigarren hezkuntzako ikasleek izan dituzte jaitsiera nabarmenenak. Bigarren hezkuntzako hiru ikasletik bakarrak (%31, 11 eta 14 urte bitartekoen artean, eta %30, 14 eta 16 urte bitartekoen artean) adierazi dute denbora librean irakurtzea gustuko dutela, lehen hezkuntzako ikasleen erdiak baino gehiagoren aldean (%51,9, 8 eta 11 urte bitartekoen artean)”.
Ikerketak agerian utzi du haurrek eta gazteek beren denbora librean irakurtzea gustuko dutenean, beren irakurmen-gaitasunak, ikasteko gaitasuna, ongizatea, enpatia eta konfiantza hobetzen direla. Datuak erakutsi dute denbora librean irakurtzea gustuko duten haur eta gazteen artean irakurmen-gaitasunak batez bestekotik gora daudela (%34), irakurtzea gustuko ez dutenekin alderatuta (%16).
“Emaitza hau garrantzitsua da, haur eta gazteen irakurmen-gaitasunak kezka iturri baitira gaur egun, bereziki komunitate babesgabeentzat”, azaldu du erakundeak. National Literacy Trust-eko zuzendari exekutiboa den Jonathan Douglas-ek honakoa adierazi zuen: “Haur eta gazteen irakurketarekiko zaletasuna inoizko mailarik baxuenean dagoen honetan, lehen eta bigarren hezkuntza irakur gaitasuna eskuratu gabe uzten duten haurren kopurua izugarria da, etorkizuna arriskuan jartzen ari gara”.
Douglasek gehitu zuen “azken 19 urteetan irakurtzeko zaletasunaren ia herena jaitsi dela. Irakurtzearen onurak pribilegio ikusezin bihurtzen ari dira. Hau gehiegi luzatzen ari da. Albiste txarra da, belaunaldi bat galtzeko arriskuan gabe. Alde ona ere badu, irtenbidea gure esku dagoela”.